.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بازدید رایگان از موزه‎ها و ابنیه تاریخی گلستان

شمال نیوز: مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان گفت: با توجه به برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته، بازدید از موزه‎ها و ابنیه تاریخی استان در ایام دهه فجر برای دانشجویان و دانش آموزان و در روز 22 بهمن ماه برای عموم رایگان است.

 به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، قربان عباسی با اشاره به اینکه در سطح استان گلستان، هفت موزه فعال وجود دارد اظهار داشت: راه‎اندازی موزه مردم‎شناسی مینودشت و موزه مردم‎شناسی آزادشهر و همچنین موزه فرش گنبدکاووس از برنامه‎های دهه فجر امسال است که با راه‎اندازی این موزه‎ها، تعداد موزه‎های این استان به 10 موزه افزایش خواهد یافت.

وی آمار بازدید کنندگان موزه‎های استان در سال گذشته را تعداد 272 هزار و 332 نفر برشمرد و اذعان داشت: در 9 ماهه سال جاری نیز 189 هزار و 300 نفر از موزه‎های سطح استان بازدید کرده‎اند.

عباسی همچنین راه‎اندازی موزه زن در دفاع مقدس، راه‎اندازی موزه میراث روستایی در پارک جنگلی قرق، ایجاد موزه صید و صیادی، ایجاد موزه منطقه‎ای و ایجاد سایت موزه تورنگ‎تپه را از دیگر برنامه‎های در دست اقدام این اداره کل برشمرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با عنوان اینکه در این استان بیش از 2 هزار و 500 جاذبه طبیعی و تاریخی وجود دارد اظهار امیدواری کرد با افزایش تعداد موزه‎های این استان، تمدن 7 هزار ساله این سرزمین بیش از پیش معرفی شده و گردشگران بیش از گذشته به این دیار فراخوانده شوند./فارس

/ف250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.104 seconds.